Οι κρέμες και τα καλλυντικά αφορούσαν επί χρόνια μόνο γυναίκες, κάτι που στο πέρασμα του χρόνου αλλάζει και βλέπουμε καθημερινά όλο και περισσότερους άντρες να φροντίζουν τον εαυτό τους, άλλοι περισσότερο και άλλοι λιγότερο.
Με αργά, αλλά σταθερά βήματα η βιομηχανία της ομορφιάς κινείται προς μια πολύ πιο διαφορετική κατεύθυνση με γνωστά ονόματα στο χώρο των καλλυντικών, όπως αυτό της CoverGirl, της Rimmel και της MAC να τοποθετούν άντρες αντί για γυναίκες στο επίκεντρο των διαφημιστικών τους καμπανιών. Νωρίτερα φέτος είδαμε στα Όσκαρ τον Daniel Kaluuya να περπατά το κόκκινο χαλί φορώντας μπρονζέ μακιγιάζ μάρκας Fenty. Και δεν είναι μόνο αυτός. Το μέικ απ πήγε σύννεφο σε άντρες και γυναίκες με τα δερματάκια όλων να είναι αψεγάδιαστα και να μη γυαλίζουν καθόλου.
Αυτά τα παραδείγματα σηματοδοτούν μια αλλαγή στους κανόνες ομορφιάς. Και όσο οι αντιδράσεις είναι θετικές, τόσο πιο έτοιμοι είμαστε να ζήσουμε σε έναν κόσμο όπου οι άνδρες είναι ευπρόσδεκτοι να φορούν μακιγιάζ, αν το επιλέξουν.
Δεν έχουμε φτάσει φυσικά ακόμα στην πλήρη αποδοχή. Θέλουμε ακόμα. Εξακολουθεί να μας «ξενίζει» ένας άντρας να χρησιμοποιεί concealer ή πούδρα για να κρύψει κάποιο του ελάττωμα, πιθανόν επειδή το μακιγιάζ είναι ενδόμυχα συνδεδεμένο με τις γυναίκες.
Ο Andrew Grella, ιδρυτής της καναδέζικης εταιρείας Formen, μάρκας καλλυντικών που στοχεύει ειδικά σε άνδρες, προσπαθεί να αλλάξει αυτή τη «σύνδεση» των καλλυντικών με το γυναικείο φύλο.
Ο Grella ίδρυσε τη Formen το 2015, αφού διαπίστωσε ένα μεγάλο κενό στην αγορά σχετικά με τα ανδρικά καλλυντικά. Η πρώτη του επαφή με αυτά ήρθε λίγο νωρίτερα, όταν έφηβος ακόμα ήθελε να πάει στο χορό των αποφοίτων. Όπως πολλοί έφηβοι, έτσι και ο Grella είχε πρόβλημα ακμής γι’ αυτό και ζήτησε τη βοήθεια της μητέρας του.
«Είπα «Μαμά τί προτείνεις; Τί μπορούμε να κάνουμε για να μην φαίνονται;» και μου απάντησε «Μην ανησυχείς καθόλου. Εδώ είμαι εγώ» και βγάζει ένα νεσεσέρ γεμάτο καλλυντικά. Έμεινα να την κοιτάω φοβισμένος», είπε.
Στην αρχή ο Grella αρνήθηκε τη βοήθεια της μαμάς του και ήθελε να αγοράσει εκείνος τα δικά του προϊόντα, που να είναι αντρικά. Είδε όμως ότι η αγορά έπασχε στο θέμα αυτό. Δεν βρήκε αυτό που έψαχνε. Τελικά άφησε τη μαμά του να κάνει τα «μαγικά» της και να χρησιμοποιήσει τα δικά της καλλυντικά πάνω του.
«Πάντα σκέφτεσαι ότι κάποιος θα σε σχολιάσει λέγοντας «Αυτός είναι βαμμένος». Όταν είδα τα αποτελέσματα μετά την εφαρμογή των καλλυντικών της μητέρας μου στο πρόσωπό μου, σκέφτηκα ότι θα έπρεπε να υπάρχει κάποιο προϊόν που να καλύπτει τις ανάγκες του αντρικού κοινού».
Η αρχική στάση του Grella απέναντι στο μακιγιάζ ήταν ίδια με αυτή που έχουν οι περισσότεροι άνδρες: ότι θα τους έκανε να φαίνονται «θηλυκωτοί», όπως είπε και η Sue Katz, πρώην μακιγιέρ και συνιδρυτής της AmazingCosmetics.
Η AmazingCosmetics στοχεύει στο ανδρικό κοινό και το AmazingConcealer της για άντρες κάνει θαύματα. Τα προϊόντα της δεν είχαν πάντοτε στόχο το ανδρικό κοινό, αν και η Katz επεσήμανε ότι η εταιρεία έχει πολλούς άνδρες πελάτες. Ήξερε ότι είχε έρθει η ώρα να ανοίξει τα μάτια των ανδρών στο θέμα μακιγιάζ και concealer, όταν ο 25χρονος γιος της, της ζήτησε βοήθεια.
Η Katz εξήγησε ότι οι άντρες μεγαλώνουν μαθαίνοντας ότι δεν πρέπει να χρησιμοποιούν τέτοια πράγματα. Αν όμως οι νεότεροι μάθουν ότι δεν υπάρχει κάτι κακό σε αυτό, τότε θα είναι και πιο δεκτικοί.
Το κλειδί, σύμφωνα με τους Grella και Katz, είναι να μάθουν οι άνδρες πώς να χρησιμοποιούν σωστά το μακιγιάζ ώστε να τους ταιριάζει. Για τις γυναίκες το μακιγιάζ είναι μέρος της καθημερινότητάς τους, αλλά για τους περισσότερους άνδρες όχι. Ένα προϊόν εύχρηστο θα τους κάνει να δουν το όλο θέμα πιο ζεστά.
Από την αρχή λειτουργίας της Formen, ο Grella δήλωσε ότι παρατήρησε μια αλλαγή στη στάση των αντρών απέναντι στα καλλυντικά και το μακιγιάζ. «Ήταν ταμπού για εκείνους, κάτι κακό από το οποίο έπρεπε να αποστασιοποιηθούν. Τώρα όμως που βλέπουν πόσο εύκολο και αποτελεσματικό είναι, το έχουν εντάξει στην καθημερινότητά τους», ανέφερε. Στο σημείο αυτό να τονίσουμε ότι όταν λέμε καλλυντικά δεν εννοούμε κραγιόν, μανό, έντονα ρουζ ή σκιές, αλλά πιο πολύ μέικ-απ, πούδρα και γενικά το πολύ ελαφρύ μακιγιάζ που αναδεικνύει τα όμορφα χαρακτηριστικά του προσώπου. και καλύπτει τις ατέλειες.
Γιατί οι άντρες πρέπει να χρησιμοποιούν μακιγιάζ; Ο Grella λέει: «Νομίζω ότι με το μέικ άπ οι άνδρες μπορούν να αναδείξουν την ομορφιά τους και να έχουν αυτοπεποίθηση, όπως τότε εγώ στο πάρτι αποφοίτησης, αλλά και σε μια συνάντηση ή ένα ραντεβού. Καλό θα είναι όλοι οι άντρες να χρησιμοποιήσουν έστω μια φορά στη ζωή τους μακιγιάζ, μόνο για να δουν τη διαφορά. Μπορούν έτσι να διορθώσουν κάποια ατέλειά τους ή να βελτιώσουν τα χαρακτηριστικά του προσώπου τους σε οποιαδήποτε ηλικία».
Η Katz πιστεύει ότι υπάρχει επιθυμία και πρόθεση εκ μέρους των αντρών, αλλά η στροφή προς την πλήρη αποδοχή δεν πρόκειται να συμβεί εν μία νυκτί.
«Ξέρω ότι (οι άνδρες) δεν θέλουν να περπατούν στο δρόμο και να φαίνεται ότι είναι βαμμένοι από φόβο μην τους «κράξουν». Αν όμως το μακιγιάζ ήταν τόσο διακριτικό, δεν φαινόταν τίποτα και είχαν καλύψει και τα ψεγάδια τους, τότε; Δεν θα ήταν τέλειο και ιδανικό γι’ αυτούς;»
Ο Jonathan Van Ness, ειδικός σε θέματα περιποίησης παρουσίασε στους άντρες ένα ακόμη προϊόν, το πράσινο στικ (που καλύπτει τις κοκκινίλες κάτω από το μέικ απ). Το λάνσαρε ο ίδιος στον εαυτό του και κάλεσε και τους άλλους να το δοκιμάσουν και οι ίδιοι βάζοντας και εκείνος μια πετρούλα στο «χτίσιμο» της αποδοχής του ανδρικού μακιγιάζ.
«Το μακιγιάζ αποτελεί ενίσχυση της αυτοπεποίθησής μας» πρόσθεσε η Katz. «Μας βοηθάει να αισθανόμαστε καλύτερα και να μην έχουμε την έγνοια ενός σπυριού, ενός εξανθήματος ή μιας ατέλειας. Κανείς μας δεν το θέλει αυτό».
Πηγή: huffingtonpost.com