Έχουν την αίσθηση των καρτούν και υποδηλώνουν μια συγκεκριμένη εποχή. Ο καλλιτέχνης και εικονογράφος Gil Elvgren δημιούργησε την σειρά «Cheesecake» με εικόνες από σέξι κορίτσια τα οποία απεικόνιζαν την μόδα της δεκαετίας 1950- 1960. Μαζί με τους Alberto Vargas και George Petty, ο Elvgren δημιούργησε μια σειρά από αισθησιακές και υπερ-θηλυκές εικόνες.
Τα κορίτσια του Elvgren είναι πάντα όμορφα, έχουν μια αθώα έκφραση σαν να υπάρχει κάτι στο χώρο πέρα από τον δικό τους έλεγχο, κάτι σαν αεράκι ικανό να σηκώσει την φούστα τους ώστε να φανούν τα όμορφα σχηματισμένα πόδια τους με τις κάλτσες ή τις ζαρτιέρες. Οι συγκεκριμένες γυναίκες με τη μικρή μέση και το μεγάλο στήθος (πάντα φοράνε τακούνια) , έχουν μεγάλα γαλάζια μάτια και έντονα κόκκινα χείλη, τα οποία ενίσχυαν την φαντασία των ανδρών στην Αμερική εκείνη την περίοδο. Το μεγαλύτερος μέρος όμως από αυτές τις όμορφες γυναίκες δεν είχε βγει από την φαντασία του Elvgren, αλλά από την πραγματική ζωή.
Ο Elvgren έβαζε τα μοντέλα του αν ποζάρουν στην θέση που ήθελε, τα φωτογράφιζε και χρησιμοποιούσε ασπρόμαυρες λήψεις σαν αναφορές για την τεχνική technicolor.
Μερικές από τις πιο όμορφες γυναίκες του Hollywood πέρασαν από το στούντιο του καλλιτέχνη όπως οι Donna Reed, Kim Novak and Myrna Loy. Άλλες διάσημες όπως οι Myrna Hansen (1954 Miss USA), Arlene Dahl, Barbara Hale and Janet Rae πόζαραν αρκετές φορές για εκείνον.
Στη δεκαετία 50-60 ήταν καθοριστικής σημασίας για μια νέα ηθοποιό να έχει γίνει πορτραίτο στο ημερολόγιο του Elvgren. Ο καλλιτέχνης ήξερε ακριβώς το είδος της γυναίκας που έψαχνε : ήθελε μία με ψηλό μέτωπο, μάτια με σωστή απόσταση μεταξύ τους, όμορφη μύτη, τέλεια μαλλιά γεμάτα άλλά όχι μεγάλα στήθη, όμορφα πόδια και χέρια, μικρή μέση και φυσική χάρη. Ήθελε επίσης κορίτσια με ενθουσιασμό και εκφραστικό πρόσωπο.
Ο Elvgren δημιουργούσε κάθε πίνακα πάρα πολύ προσεκτικά. Διάλεγε το σωστό μοντέλο για το συγκεκριμένο πλάνο που είχε στο μυαλό του, έπειτα επέλεγε τα ρούχα και μετά κανόνιζε το φωτισμό στο χώρο. Επίσης έπρεπε να λάβει υπόψιν τα μαλλιά του μοντέλου καθώς θα μπορούσε να πάρει έως και 2 χρόνια μέχρι να δημοσιευτεί ένας πίνακας και το στυλ του μοντέλου μπορεί να μην ταίριαζε με την συγκεκριμένη απεικόνιση.
Ο Elvgren φωτογράφιζε τη σκηνή με μία 2 1/4 Rollei, και σαν σύγχρονος φωτογράφος χρησιμοποιούσε τα πινέλα του για να μεγαλώσει τα πόδια, να μικρύνει τη μέση, να κάνει τα χείλη και τα μάτια μεγαλύτερα και να δώσει έμφαση στις καμπύλες.
Η ιδανική γυναίκα στην Αμερική, ήταν ο συνδυασμός από το κορίτσι της διπλανής πόρτας και των ονείρων ενός άντρα κάτι το οποίο δεν ήταν καινούριο στα μάτια του εικονογράφου Charles Dana Gibson’s, ο οποίος σχεδίασε τον χαρακτήρα Gibson Girl το 1887. Ο χαρακτήρας Christy Girl δημιουργήθηκε από τον Howard Chandler Christy (1873-1952), όπου αργότερα φιλοξενήθηκε στο εξώφυλλο του βιβλίου Last of the Mohicans. Χάρη στον Harrison Fisher (1875-1934), το the Fisher Girl ένωσε τους χαρακτήρες του Gibson και του Christy. Και οι τρείς καλλιτέχνες ενέπνευσαν τον Elvgren ο οποίος γεννήθηκε στη Μινεσότα το 1914 και πέθανε το 1980.
Ξεκίνησε να σχεδιάζει πίνακες για την εταιρεία Louis J Dow Calendar το 1937. Το 1944 πήγε στην εταιρεία Brown & Bigelow , όπου συμφώνησε να παίρνει 1000 δολάρια για τον κάθε πίνακα, όπου και παρέμεινε για τα επόμενα 30 χρόνια. Όσο καιρό βρισκόταν στην Brown & Bigelow , ο Elvgren δημιούργησε πίνακες για την Coca-Cola, Ovaltine και την General Electric.
Μερικές από τις εικόνες που είχε δημιουργήσει για την Brown & Bigelow χρησιμοποιήθηκαν για να διακοσμήσουν το πίσω μέρος από τράπουλες, και περιστρεφόμενα φωτιστικά. Το 1951 το περιοδικό Modern Man ρώτησε τον Elvgren τη γνώμη του για της Αμερικανίδες.
Η απάντηση του ήταν αρκετά έξυπνη για την εποχή του, «Είναι αρκετά πιο έξυπνες σήμερα, και είναι πιο όμορφες από πριν. Είναι πιο φυσικές. Δεν θέλουν να είναι «σφιγμένες» όπως παλιά, και πάλι καλά ευχαριστώ το θεό που δεν μοιάζουν πια με αγόρια».
Πηγή : http://www.express.co.uk/