Μία γυναίκα κατηγορεί ένα ινδικό ξενοδοχείο για διάκριση εις βάρος της, όταν οι υπάλληλοι αρνήθηκαν να της παραχωρήσουν το δωμάτιο που είχε κλείσει, επειδή ταξίδευε μόνη.
Η Nupur Saraswat, Ινδή καλλιτέχνης, είχε κλείσει δωμάτιο στο ξενοδοχείο Deccan Erragadda στο Hyderabad. Ωστόσο, παρά το γεγονός ότι επιβεβαίωσε την κράτησή της στο διαδίκτυο, το προσωπικό του ξενοδοχείου της είπε κατά την άφιξή της ότι δεν μπορούσε να μείνει, επειδή ήταν μια «μόνη κυρία».
Η Saraswat, η οποία ζει στη Σιγκαπούρη, είχε κλείσει το ξενοδοχείο μέσω της μεγαλύτερης ιστοσελίδας της Ινδίας, Goibibo. Σύμφωνα με τους όρους και τις προϋποθέσεις, μαζί με το check-in και check-out, το ξενοδοχείο δηλώνει ότι οι ντόπιοι και τα άγαμα ζευγάρια δεν είναι ευπρόσδεκτοι και ότι «οι κυρίες που είναι μόνες τους δεν επιτρέπονται» (sic).
Η Saraswat δήλωσε: «Η πρώτη μου αντίδραση ήταν να εκνευριστώ. Δεν είχα αντιμετωπίσει ποτέ κάτι τέτοιο στο παρελθόν – ήταν περίεργο. Δεν αντέδρασα, επειδή δεν ήξερα καν ότι υπάρχουν τέτοιου είδους πολιτικές!»
Σύμφωνα με την ίδια, όταν απευθύνθηκε στον διευθυντή του ξενοδοχείου, της είπε: «Συγγνώμη κυρία μου, αυτή είναι η πολιτική του ξενοδοχείου, μίλα με την Goibibo».
Σε δημοσίευση της στο Facebook, η οποία κοινοποιήθηκε πάνω από 1.500 φορές, έγραψε:» Με κάποιο τρόπο αποφάσισαν ότι ήμουν πιο ασφαλής στους δρόμους παρά στο ξενοδοχείο».
«Ήμουν εξαιρετικά τυχερή που έφτασα νωρίς το πρωί… Αυτό θα μπορούσε να συμβεί και σε σένα – σε άλλο ξενοδοχείο, σε άλλη πόλη. Ίσως, φτάσεις με την πτήση των 11:00 και αρνηθούν να σε αφήσουν να μείνεις. Γι’ αυτό, σε παρακαλώ να κοινοποιήσεις το περιστατικό αυτό. Κάνε χαμό. Κάνε τη Goibibo να ακούσει. Δείξε τους ότι οι γυναίκες ταξιδεύουν, πλέον, μόνες τους και δεν θα παραμείνουν σε εσωτερικούς χώρους «για χάρη της δικής μας ασφάλειας»».
Σε ένα επόμενο post, η Saraswat επαίνεσε τη Goibibo για τη γρήγορη δράση που έλαβε. Η εταιρεία ανήγγειλε σε μια μακροσκελή ανακοίνωση στο blog της, ότι επέστρεψε τα χρήματά της και πως την μετέφεραν σε αναβαθμισμένο δωμάτιο σε ξενοδοχείο υψηλότερης βαθμολογίας χωρίς χρέωση, ενώ το ξενοδοχείο αφαιρέθηκε από τη βάση δεδομένων της εταιρείας. Ο ιστότοπος λειτουργεί, επίσης, με ειδικά «φίλτρα» για παρόμοιους κανόνες, αφού οι πολιτικές προστίθενται από τα ίδια τα ξενοδοχεία.
Η ανάρτηση της Goibibo περιελάμβανε, μεταξύ άλλων, ένα απόσπασμα από το mail του ξενοδοχείου Deccan Erragadda, το οποίο υποστήριζε ότι «δεν είμαστε εναντίον μιας γυναίκας που μένει στο ξενοδοχείο μας» αλλά ότι «αυτό δεν είναι σωστό μέρος για να παραμείνει μόνη μια γυναίκα στο ξενοδοχείο. Έπειτα από συνομιλία με την τοπική αστυνομία, δεν δίνουμε δωμάτια σε γυναίκες και ανύπαντρες ζευγάρια».
Η Goibibo λέει ότι αυτή είναι η πρώτη φορά που συναντάει αυτή την πολιτική και διερευνά την απάντηση του ξενοδοχείου. Δήλωσε: «Δεν υποστηρίζουμε τέτοιες πολιτικές, εκτός εάν υποστηριχθούν με λογική. Δεν θα αφήσουμε κανέναν να διαταράξει την ισορροπία μας».
Ο Ashish Kashyap, Διευθύνων Σύμβουλος της Goibibo, είπε ότι το περιστατικό έδωσε αφορμή στην εταιρεία να σκεφτεί τη δημιουργία μιας ειδικής γραμμής βοήθειας για γυναίκες ταξιδιώτες.
«Η Goibibo νοιάζεται βαθιά για τις γυναίκες. Έχουμε ήδη μια ειδική τηλεφωνική γραμμή για την ομαλή και ασφαλή εξυπηρέτηση των ταξιδιωτών μας. Σχεδιάζουμε τη δημιουργία ξεχωριστής τηλεφωνικής γραμμής βοήθειας / συνομιλίας για γυναίκες που ταξιδεύουν».
«Ως πλατφόρμα, δεν συμφωνούμε με αυτή την πολιτική εναντίων των μόνων γυναικών ‘εκτός εάν η ρυθμιστική αρχή ή οι τοπικές αρχές μας ζητήσουν να συμμορφωθούμε’. Ως εκ τούτου, έχουμε διαγράψει το εν λόγω ξενοδοχείο μέχρι να έχουμε νεότερα από τις αρχές ή υπάρξει μια τροποποίηση της πολιτικής από τον ξενοδόχο».
«Οι τιμές και οι πολιτικές των ξενοδοχείων προέρχονται από το ίδιο το ξενοδοχείο. Αυτό περιλαμβάνει όρους που σχετίζονται με το χρόνο του check-in και του checkout, αν είναι φιλικό προς τα κατοικίδια, θέματα που αφορούν τα άγαμα ζευγάρια και ούτω καθεξής. Κάτι σαν αυτο-δημιούργητο περιεχόμενο, το οποίο λειτουργεί με βάση την αρχή της ‘αναφοράς από την κοινότητα’. Ομοίως, σε αυτή την περίπτωση, που αναφέρθηκε το θέμα, ενεργήσαμε γρήγορα».
«Στην πολύ σπάνια περίπτωση (όπως αυτή) που υπάρχει άρνηση, παρέχουμε πρώτα μια αναβαθμισμένη εναλλακτική διαμονή στον ταξιδιώτη. Αυτό ακριβώς κάναμε και εδώ».
Αλλά η Saraswat δήλωσε ότι γι ‘αυτήν, το θέμα δεν έχει τελειώσει. «Επειδή διαγράφηκε το ξενοδοχείο από τη λίστα, όλοι νομίζουν πως το θέμα τελείωσε εκεί, και αυτό δεν είναι αυτό που ήθελα ή σκόπευα», είπε. «Δεν ήθελα να βλάψω τις τοπικές επιχειρήσεις – ήθελα απλώς ο ιστότοπος να θεωρήσει ότι κάτι τέτοιο μπορεί να συμβεί στην κοινωνία μας».
«Η Goibibo αξίζει συγχαρητήρια, διότι αντέδρασε πολύ γρήγορα, αλλά αντιμετώπισε το περιστατικό, μόνο όταν έγινε viral – πριν από αυτό, μου έδωσε πλήρη επιστροφή των χρημάτων. Τελικά, ανέλαβαν την ευθύνη και ήρθαν σε επαφή μαζί μου για να με καθησυχάσουν ότι θα φιλτράρουν αυτά τα ξενοδοχεία. Εκτιμώ τις προσπάθειές τους, αλλά προφανώς δεν έχει τελειώσει».
«Για μένα, αυτό δεν θα τελειώσει, μέχρι η Goibibo να είναι σε θέση να φιλτράρει αυτά τα ξενοδοχεία και κάνουν, έτσι, το ταξίδι για τις γυναίκες ασφαλέστερο. Έχω βρεθεί σε πολλές πόλεις και υπάρχουν πολλές απόψεις όσον αφορά τη διανυκτέρευση σε έναν ξενώνα ως μόνη γυναίκα – είχα προβλήματα στη Σρι Λάνκα, την Ινδονησία, την Ταϊλάνδη και σε άλλα μέρη – αλλά ποτέ δεν ήταν ΤΟΣΟ αρνητικοί, ώστε να μην μου παρήχαν δωμάτιο».
«Το θέμα δεν είναι λήξαν – τα ατομικά ταξίδια γυναικών πρέπει να γίνουν ασφαλέστερα. Οι γυναίκες ταξιδεύουν πολύ περισσότερο, τώρα που έχουν πρόσβαση στην εκπαίδευση και τα χρήματα – ειδικά οι Ινδές. Θέλω να κάνω τη διαφορά και να κάνω τα ταξίδια ασφαλέστερα, ευκολότερα και κυρίως, κάτι το φυσιολογικό για όλες τις γυναίκες».
Πηγή: independent.co.uk